SU LECH w Kołobrzegu, Kołobrzeg
, Kołobrzeg
Anreise
Abreise

Standardy Ochrony Małoletnich

  1. Startseite
  2. Über uns
  3. Standardy Ochrony Małoletnich

STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
w SSW „LECH” Sanatorium Uzdrowiskowe w Kołobrzegu

I. Postanowienia wstępne.

  1. Mając na uwadze obowiązek prawny wynikający z zapisów ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich oraz treść wytycznych Organizacji Narodów Zjednoczonych w zakresie biznesu i praw człowieka, uznając istotną rolę biznesu w zapewnieniu poszanowania praw dzieci SU „LECH” przyjmuje do stosowania Standardy Ochrony Małoletnich. Niniejszy dokument stanowi zbiór zasad i procedur stosowanych, w przypadku podejrzenia, że dziecku, które przebywa w SU „LECH” dzieje się krzywda oraz zapobiegania takim zagrożeniom.  Standardy Ochrony Małoletnich w SU „LECH” są realizowane w oparciu o niżej wymienione zasady:
  2. SU „LECH” prowadzi swoją działalność operacyjną z poszanowaniem praw dzieci jako osób szczególnie wrażliwych na krzywdzenie. 
  3. SU „LECH” uznaje swoją rolę w prowadzeniu biznesu społecznie odpowiedzialnego i promowaniu pożądanych postaw społecznych SU „LECH” w szczególności podkreśla istotność prawnego i społecznego obowiązku zawiadamiania organów ścigania o każdym przypadku podejrzenia popełnienia przestępstwa na szkodę dzieci i zobowiązuje się szkolić swój personel w tym zakresie. 
  4. Na potrzeby tego dokumentu zostało doprecyzowane znaczenie poniższych pojęć: 
  • SU ‘LECH” –  rozumie się przez to Spółdzielnię Sanatoryjno–Wypoczynkową „LECH” Sanatorium Uzdrowiskowe w Kołobrzegu, ul. Korzeniowskiego 1  świadczącą usługi hotelarskie  określone w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych.
  • Zarząd rozumie się przez to osobę zarządzającą SU „LECH”Koordynator to osoba powołana przez Zarząd odpowiedzialna za zapoznanie pracowników z treścią Standardów Ochrony Małoletnich oraz monitorowanie jej stosowania w SU „LECH”.  
  • Pracownik to osoba zatrudniona na umowę o pracę lub świadcząca pracę na podstawie zbliżonej umowy, a także stażysta, praktykant, wolontariusz 
  • Dziecko/małoletni to każda osoba poniżej 18 roku życia.
  • Obca osoba dorosła to każda osoba powyżej 18 roku życia, która nie jest dla dziecka jego rodzicem lub opiekunem prawnym. 
  1. Na każdym etapie stosowania procedur wynikających ze Standardów należy pamiętać, że mogą one stanowić niedogodność dla Gości hotelowych, w związku z czym należy wykazywać zrozumienie dla reakcji Gości na powyższe i tłumaczyć im konieczność, tak faktyczną jak i prawną, przeprowadzania w SU „LECH” przedmiotowych procedur. Reakcja Gościa hotelowego nie może jednak stanowić powodu do odstąpienia od procedur.
  2. Wszelkie procedury przewidziane Standardami należy stosować z zachowaniem zasady proporcjonalności względem zaistniałej sytuacji i w sposób racjonalny.
  3. Pracownicy SU „LECH” powinni w kontaktach z małoletnimi uwzględniać poziom ich rozwoju emocjonalnego oraz intelektualnego, a w przypadkach, gdy małoletni jest osobą niepełnosprawną lub osobą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, wówczas także tę okoliczność.
II. Zasady zapewniające bezpieczne relacje między pracownikami SU „LECH” a małoletnim, a w szczególności zachowania niedozwolone wobec małoletnich.
  1. SU „LECH”  będzie dokładać starań, by pracownicy obiektu mogący mieć kontakt z małoletnimi, przebywającymi w Hotelach, mieli świadomość ciążących na nich w tym zakresie obowiązków, a także by potrafili zadbać o bezpieczne relacje pomiędzy nimi a małoletnimi.
  2. Pracownik SU „LECH”  nie powinien dopuszczać do sytuacji, w której pozostaje w obiekcie w pomieszczeniu sam na sam z małoletnim, z wyjątkiem sytuacji, gdy pozostawienie małoletniego samego w pomieszczeniu mogłoby w istotny sposób zagrozić jego dobru, w szczególności zdrowiu lub życiu. W miarę możliwości należy zapewnić obecność innej osoby dorosłej, nadzór kamer monitoringu lub tak zaplanować obowiązki służbowe, aby móc do nich powrócić, gdy tego rodzaju sytuacja już minie.
  3. Jakiekolwiek kontakty pomiędzy pracownikiem SU „LECH” a małoletnim, przebywającym w obiekcie, nie powinny wykraczać poza interakcje uzasadnione obowiązkami służbowymi pracownika Hotelu.

III. Zasady i procedury identyfikacji małoletniego przebywającego w SU „LECH” i jego relacji do osoby dorosłej, z którą przebywa w Hotelu.

  1. Identyfikacji małoletniego i jego relacji do osoby dorosłej, z którą przebywa w obiekcie, dokonują pracownicy hotelowej recepcji. Identyfikacja taka następuje na podstawie dokumentów małoletniego oraz osoby dorosłej, z którą przebywa on w obiekcie, a w razie ich braku, na podstawie rozmowy z dorosłym oraz z małoletnim. Jeżeli osoba dorosła nie jest rodzicem ani opiekunem prawnym małoletniego, należy poprosić tę osobę o udowodnienie, np. poprzez okazanie stosownego dokumentu, zgody rodzica lub opiekuna prawnego na pozostawanie przez małoletniego pod opieką wspomnianego dorosłego.
  2. Jeśli w trakcie przeprowadzania procedury opisanej w ust. 1 pracownik recepcji nabierze jakichkolwiek wątpliwości co do relacji łączącej małoletniego i osobę dorosłą, z którą przebywa on w obiekcie, wówczas należy o tym dyskretnie powiadomić Koordynatora. Małoletni, jak i osoba dorosła powinni w tym czasie pozostawać pod obserwacją pracowników obiektu.
  3. W trakcie rozmowy z małoletnim należy zwrócić szczególną uwagę na to, by małoletni miał możliwość swobodnego i nieskrępowanego wypowiadania się, w szczególności, by dorosły z którym małoletni przebywa w obiekcie, nie udzielał odpowiedzi na pytania zadawane małoletniemu. Jeśli dorosły w jakikolwiek sposób utrudnia kontakt z małoletnim lub wywiera na niego presję, choćby tylko swoją obecnością, wówczas należy poprosić dorosłego o opuszczenie pomieszczenia na czas prowadzenia rozmowy z małoletnim, a także poprosić o obecność w trakcie rozmowy dodatkowo pracownika obiektu.

IV. Zasady i procedury reagowania w przypadku uzasadnionego przypuszczenia, że dobro małoletniego znajdującego się na terenie SU „LECH” jest zagrożone.

  1. Uzasadnione podejrzenie krzywdzenia dziecka występuje wtedy, gdy:
  • dziecko ujawniło pracownikowi obiektu fakt krzywdzenia,
  • pracownik zaobserwował krzywdzenie,
  • dziecko ma na sobie ślady krzywdzenia (np. zadrapania, zasinienia), a zapytane odpowiada niespójnie i/lub chaotycznie lub/i popada w zakłopotanie bądź występują inne okoliczności mogące wskazywać na krzywdzenie np. znalezienie materiałów pornograficznych z udziałem dzieci w pokoju osoby dorosłej. 
  1. Pracownik, który ma uzasadnione podejrzenie, że dziecko przebywające w obiekcie jest lub zostało skrzywdzone, powinien niezwłocznie zawiadomić przełożonego/osobę decyzyjną, która zawiadamia policję. W przypadku istniejącego zagrożenia bezpieczeństwa dziecka, pracownik, który powziął uzasadnione podejrzenie skrzywdzenia dziecka niezwłocznie zawiadamia policję, dzwoniąc pod numer 112 i opisując okoliczności zdarzenia. Niezależnie od powyższego Pracownik zawiadamia o zdarzeniu Koordynatora SU „LECH”.
  2. Należy dołożyć starań, aby utrudnić lub nawet uniemożliwić dziecku oraz osobie podejrzewanej o krzywdzenie dziecka oddalenie się z obiektu. 
  3. W przypadku określonym w Kodeksie postepowania karnego można dokonać obywatelskiego zatrzymania osoby podejrzewanej. W takiej sytuacji, do czasu przybycia policji, osoba zatrzymana pozostaje pod nadzorem pracowników ochrony lub innych pracowników hotelu, którzy mogą dokonać takich czynności bez narażenia swojego zdrowia lub życia.
  4. W każdym przypadku należy zadbać o bezpieczeństwo dziecka. Dziecko, w miarę możliwości powinno przebywać pod opieką pracownika do czasu przyjazdu policji. O ile to możliwe, należy podjąć próbę wsparcia dziecka.
  5. W przypadku uzasadnionego podejrzenia, że doszło do popełnienia przestępstwa powiązanego z kontaktem dziecka z materiałem biologicznym sprawcy (sperma, ślina, naskórek), należy w miarę możliwości nie dopuścić, aby dziecko myło się oraz jadło/piło do czasu przyjazdu policji. Należy wyjaśnić dziecku, dlaczego zastosowano wobec niego takie ograniczenia.
  6. Po przejęciu dziecka przez policję należy zabezpieczyć materiał z monitoringu oraz inne istotne dowody (np. dokumenty) dotyczące zdarzenia i przekazać je Koordynatorowi, który na wniosek służb przekaże ich kopię listem poleconym lub osobiście prokuratorowi lub policji. 
  7. Po interwencji należy zgłosić zdarzenie Koordynatorowi, który opisuje je w dzienniku zdarzeń lub innym dokumencie przeznaczonym do tego celu.

V. Procedury i osoby odpowiedzialne za składanie zawiadomień o podejrzeniu popełnienia przestępstwa na szkodę małoletniego oraz zawiadamianie sądu opiekuńczego.

  1. Po powiadomieniu przez pracowników obiektu w sytuacjach przewidzianych w niniejszych Standardach Koordynator jest zobowiązany do ustalenia stanu sprawy oraz, jeśli ustalone okoliczności uzasadniają taki krok, do powiadomienia policji.
  2. W sytuacjach niecierpiących zwłoki do powiadomienia policji jest uprawniony i zobowiązany każdy pracownik obiektu.
  3. Po powiadomieniu policji pracownicy SU „LECH” powinni zadbać, by małoletni oraz osoba dorosła, która mogła popełnić przestępstwo, nie oddalili się z obiektu przed przybyciem funkcjonariuszy policji, a także by potencjalne dowody popełnienia przestępstwa nie uległy zniszczeniu (np. zabezpieczenie nagrań z kamer monitoringu).

VI. Zakres kompetencji osoby odpowiedzialnej za przygotowanie pracowników SU „LECH” do stosowania Standardów, zasady przygotowania tych pracowników do ich stosowania oraz sposób dokumentowania tej czynności.

  1. Zarząd powołuje Koordynatora odpowiedzialnego za Standardy Ochrony Małoletnich stosowane w SU „LECH” i umieszcza jego dane kontaktowe w miejscu łatwo dostępnym dla personelu oraz gości obiektu, w tym również dzieci.
  2. Zarząd określa zakres zadań oraz kompetencji Koordynatora w zakresie przygotowania pracowników do stosowania zapisów Standardów Ochrony Małoletnich, zasad przygotowania pracowników do ich stosowania oraz sposobu dokumentowania tych czynności. 
  3. Koordynator, o którym mowa w punkcie poprzedzającym, raz na dwa lata dokonuje monitoringu i ewaluacji Standardów Ochrony Małoletnich. 
  4. Monitoring i ewaluacja obejmuje weryfikację realizacji Standardów Ochrony Małoletnich, reagowanie na sygnały naruszenia zasad i procedur oraz zaproponowanie zmian w dokumencie, zwłaszcza pod kątem dostosowania ich do aktualnych potrzeb oraz zgodności z obowiązującymi przepisami.
  5. Koordynator przeprowadza wśród pracowników SU „LECH” raz na 2 lata, ankietę monitorującą poziom realizacji Standardów Ochrony Małoletnich. 
  6. W ankiecie pracownicy mogą proponować zmiany oraz wskazywać naruszenia zasad i procedur Standardów Ochrony Małoletnich w SU „LECH”
  7. Koordynator dokonuje opracowania ankiet wypełnionych przez pracowników, sporządza na tej podstawie raport z monitoringu, który następnie przekazuje Zarządowi. Zarząd wprowadza do dokumentu niezbędne zmiany i ogłasza pracownikom nowe brzmienie Standardów Ochrony Małoletnich.

VII. Postanowienia końcowe.

  1. Standardy Ochrony Małoletnich wchodzą w życie z dniem 15 sierpnia 2024r.
  2. Standardy Ochrony Małoletnich są udostępnione wszystkim pełnoletnim  Gościom i pracownikom poprzez umieszczenie ich na stronie internetowej SU’LECH” oraz w recepcji obiektu.
  3. Standardy Ochrony Małoletnich udostępnione są w wersji zrozumiałej i skróconej dla dzieci przebywających na terenie SU „Lech” w miejscu dla nich dostępnym i widocznym.

Unsere Zimmer

Standard Room Plus
ab 331PLN /Nacht
ab 331PLN /Nacht

Komfortable Zimmer mit Balkon, ideal für reisende Paare oder Freunde. Jedes Zimmer verfügt über ein Badezimmer mit Dusche. Komplett modernisierte ...

Zimmerdetails

Standard Room Plus

  • Yards: 16-20m2
  • Max pers.: 2
Single Room Plus
ab 184PLN /Nacht
ab 184PLN /Nacht

Komfortable Zimmer mit Balkon, geeignet für Alleinreisende. Jedes Zimmer verfügt über ein Badezimmer mit Dusche. Komplett modernisierte ...

Zimmerdetails

Single Room Plus

  • Yards: 13m2
  • Max pers.: 1
Junior Suite
ab 376PLN /Nacht
ab 376PLN /Nacht

Ein geräumiges Zimmer mit Balkon mit separatem Schlafbereich und Ruheplatz. Das Zimmer verfügt über ein Badezimmer mit ebenerdiger Dusche.

Zimmerdetails

Junior Suite

  • Yards: 30m2
  • Max pers.: 2
Doppelzimmer
ab 286PLN /Nacht
ab 286PLN /Nacht

Komfortable Zimmer mit Balkon. Jedes Zimmer verfügt über ein Badezimmer mit Duschkabine. Es ist eine ideale Option für Paare und Freunde ...

Zimmerdetails

Doppelzimmer

  • Yards: 16-20m2
  • Max pers.: 2
Eizelzimmer
ab 161PLN /Nacht
ab 161PLN /Nacht

Komfortable und sonnige Zimmer mit Balkon.

Zimmerdetails

Eizelzimmer

  • Yards: 13m2
  • Max pers.: 1
Apartment
ab 394PLN /Nacht
ab 394PLN /Nacht

Eine geräumige Wohnung mit einem Schlafzimmer mit Doppelbett und einem Gästezimmer. Die Wohnung verfügt über ein Badezimmer mit Dusche.

Zimmerdetails

Apartment

  • Yards: 37m2
  • Max pers.: 2
Economy Room
ab 250PLN /Nacht
ab 250PLN /Nacht

Ein Doppelzimmer mit Balkon, mit zwei getrennten Betten, die nicht zusammengestellt werden können. Das Badezimmer verfügt über eine Duschkabine.

Zimmerdetails

Economy Room

  • Yards: 13m2
  • Max pers.: 2
Zeige alles

ul. Korzeniowskiego 1
78-100 Kołobrzeg, Polska

Auf der Karte sehen
Rundschreiben

Abonnieren Sie unseren Newsletter und bleiben Sie über unsere Aktionen und Sonderangebote auf dem Laufenden.

Um hochwertige Dienstleistungen anzubieten, verwendet der Service Cookies, die im Speicher des Browsers gespeichert sind. Ausführliche Informationen über den Zweck ihrer Verwendung, einschließlich der Verarbeitung von Benutzeraktivitätsdaten und der Personalisierung von Werbung, sowie die Möglichkeit, Cookie-Einstellungen zu ändern, finden Sie in der Datenschutzrichtlinie.
Durch Klicken auf ALLE AKZEPTIEREN stimmen Sie der Nutzung von Technologien wie Cookies und der Verarbeitung Ihrer personenbezogenen Daten durch Spółdzielnia Sanatoryjno - Wypoczynkowa "Lech" Sanatorium Uzdrowiskowe w Kołobrzegu, Korzeniowskiego 1, 78-100, Kołobrzeg, die im Internet gesammelt werden, wie z. B. IP-Adressen und Cookie-Identifikatoren, zu Analyse- und Marketingzwecken zu (einschließlich automatisierter Anzeigenausrichtung, Messung ihrer Wirksamkeit und Verarbeitung von Benutzerdaten zu Analysezwecken). Änderungen der Cookie-Einstellungen und detaillierte Zustimmungspräferenzen können Sie in den Einstellungen vornehmen.

Datenschutzeinstellungen verwalten
Notwendige Cookies

Cookies, die für den Betrieb der auf der Website verfügbaren Dienste erforderlich sind und das Durchsuchen von Angeboten oder das Buchen von Reservierungen ermöglichen, unterstützen Sicherheitsmechanismen wie die Authentifizierung von Benutzern und die Erkennung von Missbrauch. Diese Dateien sind für das ordnungsgemäße Funktionieren der Website erforderlich. Sie benötigen Ihre Zustimmung nicht.

Analytische Cookies

Cookies, die es ermöglichen, Informationen über die Nutzung der Website durch den Benutzer zu sammeln, um deren Betrieb zu optimieren und an die Erwartungen des Benutzers anzupassen. Durch die Zustimmung zu diesen Cookies stimmen Sie der Verarbeitung von Daten über Ihre Aktivitäten auf der Website zu Analysezwecken zu.

Marketing-Cookies

Cookies, die es ermöglichen, dem Benutzer Marketinginhalte entsprechend seinen Präferenzen anzuzeigen und ihn über Marketingangebote zu informieren, die seinen Interessen entsprechen, einschließlich Informationen über die Aktivitäten des Benutzers, Produkte und Dienstleistungen des Website-Administrators und Drittanbieter. Die Zustimmung zu diesen Cookies bedeutet, dass Ihre Daten zur Personalisierung von Werbung und zur Analyse der Wirksamkeit unserer Werbekampagnen verwendet werden können.

Ihre Einstellungen wurden noch nicht gespeichert