SU LECH w Kołobrzegu, Kołobrzeg
, Kołobrzeg
Przyjazd
Wyjazd

Standardy Ochrony Małoletnich

  1. Strona główna
  2. O Nas
  3. Standardy Ochrony Małoletnich

STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
w SSW „LECH” Sanatorium Uzdrowiskowe w Kołobrzegu

I. Postanowienia wstępne.

  1. Mając na uwadze obowiązek prawny wynikający z zapisów ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich oraz treść wytycznych Organizacji Narodów Zjednoczonych w zakresie biznesu i praw człowieka, uznając istotną rolę biznesu w zapewnieniu poszanowania praw dzieci SU „LECH” przyjmuje do stosowania Standardy Ochrony Małoletnich. Niniejszy dokument stanowi zbiór zasad i procedur stosowanych, w przypadku podejrzenia, że dziecku, które przebywa w SU „LECH” dzieje się krzywda oraz zapobiegania takim zagrożeniom.  Standardy Ochrony Małoletnich w SU „LECH” są realizowane w oparciu o niżej wymienione zasady:
  2. SU „LECH” prowadzi swoją działalność operacyjną z poszanowaniem praw dzieci jako osób szczególnie wrażliwych na krzywdzenie. 
  3. SU „LECH” uznaje swoją rolę w prowadzeniu biznesu społecznie odpowiedzialnego i promowaniu pożądanych postaw społecznych SU „LECH” w szczególności podkreśla istotność prawnego i społecznego obowiązku zawiadamiania organów ścigania o każdym przypadku podejrzenia popełnienia przestępstwa na szkodę dzieci i zobowiązuje się szkolić swój personel w tym zakresie. 
  4. Na potrzeby tego dokumentu zostało doprecyzowane znaczenie poniższych pojęć: 
  • SU ‘LECH” –  rozumie się przez to Spółdzielnię Sanatoryjno–Wypoczynkową „LECH” Sanatorium Uzdrowiskowe w Kołobrzegu, ul. Korzeniowskiego 1  świadczącą usługi hotelarskie  określone w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych.
  • Zarząd rozumie się przez to osobę zarządzającą SU „LECH”Koordynator to osoba powołana przez Zarząd odpowiedzialna za zapoznanie pracowników z treścią Standardów Ochrony Małoletnich oraz monitorowanie jej stosowania w SU „LECH”.  
  • Pracownik to osoba zatrudniona na umowę o pracę lub świadcząca pracę na podstawie zbliżonej umowy, a także stażysta, praktykant, wolontariusz 
  • Dziecko/małoletni to każda osoba poniżej 18 roku życia.
  • Obca osoba dorosła to każda osoba powyżej 18 roku życia, która nie jest dla dziecka jego rodzicem lub opiekunem prawnym. 
  1. Na każdym etapie stosowania procedur wynikających ze Standardów należy pamiętać, że mogą one stanowić niedogodność dla Gości hotelowych, w związku z czym należy wykazywać zrozumienie dla reakcji Gości na powyższe i tłumaczyć im konieczność, tak faktyczną jak i prawną, przeprowadzania w SU „LECH” przedmiotowych procedur. Reakcja Gościa hotelowego nie może jednak stanowić powodu do odstąpienia od procedur.
  2. Wszelkie procedury przewidziane Standardami należy stosować z zachowaniem zasady proporcjonalności względem zaistniałej sytuacji i w sposób racjonalny.
  3. Pracownicy SU „LECH” powinni w kontaktach z małoletnimi uwzględniać poziom ich rozwoju emocjonalnego oraz intelektualnego, a w przypadkach, gdy małoletni jest osobą niepełnosprawną lub osobą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, wówczas także tę okoliczność.
II. Zasady zapewniające bezpieczne relacje między pracownikami SU „LECH” a małoletnim, a w szczególności zachowania niedozwolone wobec małoletnich.
  1. SU „LECH”  będzie dokładać starań, by pracownicy obiektu mogący mieć kontakt z małoletnimi, przebywającymi w Hotelach, mieli świadomość ciążących na nich w tym zakresie obowiązków, a także by potrafili zadbać o bezpieczne relacje pomiędzy nimi a małoletnimi.
  2. Pracownik SU „LECH”  nie powinien dopuszczać do sytuacji, w której pozostaje w obiekcie w pomieszczeniu sam na sam z małoletnim, z wyjątkiem sytuacji, gdy pozostawienie małoletniego samego w pomieszczeniu mogłoby w istotny sposób zagrozić jego dobru, w szczególności zdrowiu lub życiu. W miarę możliwości należy zapewnić obecność innej osoby dorosłej, nadzór kamer monitoringu lub tak zaplanować obowiązki służbowe, aby móc do nich powrócić, gdy tego rodzaju sytuacja już minie.
  3. Jakiekolwiek kontakty pomiędzy pracownikiem SU „LECH” a małoletnim, przebywającym w obiekcie, nie powinny wykraczać poza interakcje uzasadnione obowiązkami służbowymi pracownika Hotelu.

III. Zasady i procedury identyfikacji małoletniego przebywającego w SU „LECH” i jego relacji do osoby dorosłej, z którą przebywa w Hotelu.

  1. Identyfikacji małoletniego i jego relacji do osoby dorosłej, z którą przebywa w obiekcie, dokonują pracownicy hotelowej recepcji. Identyfikacja taka następuje na podstawie dokumentów małoletniego oraz osoby dorosłej, z którą przebywa on w obiekcie, a w razie ich braku, na podstawie rozmowy z dorosłym oraz z małoletnim. Jeżeli osoba dorosła nie jest rodzicem ani opiekunem prawnym małoletniego, należy poprosić tę osobę o udowodnienie, np. poprzez okazanie stosownego dokumentu, zgody rodzica lub opiekuna prawnego na pozostawanie przez małoletniego pod opieką wspomnianego dorosłego.
  2. Jeśli w trakcie przeprowadzania procedury opisanej w ust. 1 pracownik recepcji nabierze jakichkolwiek wątpliwości co do relacji łączącej małoletniego i osobę dorosłą, z którą przebywa on w obiekcie, wówczas należy o tym dyskretnie powiadomić Koordynatora. Małoletni, jak i osoba dorosła powinni w tym czasie pozostawać pod obserwacją pracowników obiektu.
  3. W trakcie rozmowy z małoletnim należy zwrócić szczególną uwagę na to, by małoletni miał możliwość swobodnego i nieskrępowanego wypowiadania się, w szczególności, by dorosły z którym małoletni przebywa w obiekcie, nie udzielał odpowiedzi na pytania zadawane małoletniemu. Jeśli dorosły w jakikolwiek sposób utrudnia kontakt z małoletnim lub wywiera na niego presję, choćby tylko swoją obecnością, wówczas należy poprosić dorosłego o opuszczenie pomieszczenia na czas prowadzenia rozmowy z małoletnim, a także poprosić o obecność w trakcie rozmowy dodatkowo pracownika obiektu.

IV. Zasady i procedury reagowania w przypadku uzasadnionego przypuszczenia, że dobro małoletniego znajdującego się na terenie SU „LECH” jest zagrożone.

  1. Uzasadnione podejrzenie krzywdzenia dziecka występuje wtedy, gdy:
  • dziecko ujawniło pracownikowi obiektu fakt krzywdzenia,
  • pracownik zaobserwował krzywdzenie,
  • dziecko ma na sobie ślady krzywdzenia (np. zadrapania, zasinienia), a zapytane odpowiada niespójnie i/lub chaotycznie lub/i popada w zakłopotanie bądź występują inne okoliczności mogące wskazywać na krzywdzenie np. znalezienie materiałów pornograficznych z udziałem dzieci w pokoju osoby dorosłej. 
  1. Pracownik, który ma uzasadnione podejrzenie, że dziecko przebywające w obiekcie jest lub zostało skrzywdzone, powinien niezwłocznie zawiadomić przełożonego/osobę decyzyjną, która zawiadamia policję. W przypadku istniejącego zagrożenia bezpieczeństwa dziecka, pracownik, który powziął uzasadnione podejrzenie skrzywdzenia dziecka niezwłocznie zawiadamia policję, dzwoniąc pod numer 112 i opisując okoliczności zdarzenia. Niezależnie od powyższego Pracownik zawiadamia o zdarzeniu Koordynatora SU „LECH”.
  2. Należy dołożyć starań, aby utrudnić lub nawet uniemożliwić dziecku oraz osobie podejrzewanej o krzywdzenie dziecka oddalenie się z obiektu. 
  3. W przypadku określonym w Kodeksie postepowania karnego można dokonać obywatelskiego zatrzymania osoby podejrzewanej. W takiej sytuacji, do czasu przybycia policji, osoba zatrzymana pozostaje pod nadzorem pracowników ochrony lub innych pracowników hotelu, którzy mogą dokonać takich czynności bez narażenia swojego zdrowia lub życia.
  4. W każdym przypadku należy zadbać o bezpieczeństwo dziecka. Dziecko, w miarę możliwości powinno przebywać pod opieką pracownika do czasu przyjazdu policji. O ile to możliwe, należy podjąć próbę wsparcia dziecka.
  5. W przypadku uzasadnionego podejrzenia, że doszło do popełnienia przestępstwa powiązanego z kontaktem dziecka z materiałem biologicznym sprawcy (sperma, ślina, naskórek), należy w miarę możliwości nie dopuścić, aby dziecko myło się oraz jadło/piło do czasu przyjazdu policji. Należy wyjaśnić dziecku, dlaczego zastosowano wobec niego takie ograniczenia.
  6. Po przejęciu dziecka przez policję należy zabezpieczyć materiał z monitoringu oraz inne istotne dowody (np. dokumenty) dotyczące zdarzenia i przekazać je Koordynatorowi, który na wniosek służb przekaże ich kopię listem poleconym lub osobiście prokuratorowi lub policji. 
  7. Po interwencji należy zgłosić zdarzenie Koordynatorowi, który opisuje je w dzienniku zdarzeń lub innym dokumencie przeznaczonym do tego celu.

V. Procedury i osoby odpowiedzialne za składanie zawiadomień o podejrzeniu popełnienia przestępstwa na szkodę małoletniego oraz zawiadamianie sądu opiekuńczego.

  1. Po powiadomieniu przez pracowników obiektu w sytuacjach przewidzianych w niniejszych Standardach Koordynator jest zobowiązany do ustalenia stanu sprawy oraz, jeśli ustalone okoliczności uzasadniają taki krok, do powiadomienia policji.
  2. W sytuacjach niecierpiących zwłoki do powiadomienia policji jest uprawniony i zobowiązany każdy pracownik obiektu.
  3. Po powiadomieniu policji pracownicy SU „LECH” powinni zadbać, by małoletni oraz osoba dorosła, która mogła popełnić przestępstwo, nie oddalili się z obiektu przed przybyciem funkcjonariuszy policji, a także by potencjalne dowody popełnienia przestępstwa nie uległy zniszczeniu (np. zabezpieczenie nagrań z kamer monitoringu).

VI. Zakres kompetencji osoby odpowiedzialnej za przygotowanie pracowników SU „LECH” do stosowania Standardów, zasady przygotowania tych pracowników do ich stosowania oraz sposób dokumentowania tej czynności.

  1. Zarząd powołuje Koordynatora odpowiedzialnego za Standardy Ochrony Małoletnich stosowane w SU „LECH” i umieszcza jego dane kontaktowe w miejscu łatwo dostępnym dla personelu oraz gości obiektu, w tym również dzieci.
  2. Zarząd określa zakres zadań oraz kompetencji Koordynatora w zakresie przygotowania pracowników do stosowania zapisów Standardów Ochrony Małoletnich, zasad przygotowania pracowników do ich stosowania oraz sposobu dokumentowania tych czynności. 
  3. Koordynator, o którym mowa w punkcie poprzedzającym, raz na dwa lata dokonuje monitoringu i ewaluacji Standardów Ochrony Małoletnich. 
  4. Monitoring i ewaluacja obejmuje weryfikację realizacji Standardów Ochrony Małoletnich, reagowanie na sygnały naruszenia zasad i procedur oraz zaproponowanie zmian w dokumencie, zwłaszcza pod kątem dostosowania ich do aktualnych potrzeb oraz zgodności z obowiązującymi przepisami.
  5. Koordynator przeprowadza wśród pracowników SU „LECH” raz na 2 lata, ankietę monitorującą poziom realizacji Standardów Ochrony Małoletnich. 
  6. W ankiecie pracownicy mogą proponować zmiany oraz wskazywać naruszenia zasad i procedur Standardów Ochrony Małoletnich w SU „LECH”
  7. Koordynator dokonuje opracowania ankiet wypełnionych przez pracowników, sporządza na tej podstawie raport z monitoringu, który następnie przekazuje Zarządowi. Zarząd wprowadza do dokumentu niezbędne zmiany i ogłasza pracownikom nowe brzmienie Standardów Ochrony Małoletnich.

VII. Postanowienia końcowe.

  1. Standardy Ochrony Małoletnich wchodzą w życie z dniem 15 sierpnia 2024r.
  2. Standardy Ochrony Małoletnich są udostępnione wszystkim pełnoletnim  Gościom i pracownikom poprzez umieszczenie ich na stronie internetowej SU’LECH” oraz w recepcji obiektu.
  3. Standardy Ochrony Małoletnich udostępnione są w wersji zrozumiałej i skróconej dla dzieci przebywających na terenie SU „Lech” w miejscu dla nich dostępnym i widocznym.

Nasze pokoje

Standard Room Plus
od 331 /noc
od 331 /noc

Komformtowe pokoje z balkonem idealne dla podróżujących par czy znajomych. W każdym pokoju znajduje się łazienka z prysznicem. Pokoje po pełnej ...

Szczegóły pokoju

Standard Room Plus

  • Metraż: 16-20m2
  • Maks osób: 2
Single Room Plus
od 184 /noc
od 184 /noc

Komformtowe pokoje z balkonem przystosowane dla osób podróżujących w pojedynkę. W każdym pokoju znajduje się łazienka z prysznicem.

Szczegóły pokoju

Single Room Plus

  • Metraż: 13m2
  • Maks osób: 1
Junior Suite
od 376 /noc
od 376 /noc

Przestronny pokój z balkonem z wydzieloną częścią sypialnianą oraz miejscem odpoczynku. W pokoju znajduje się łaznieka z prysznicem typu walk ...

Szczegóły pokoju

Junior Suite

  • Metraż: 30m2
  • Maks osób: 2
Standard Room
od 286 /noc
od 286 /noc

Wygodne pokoje z balkonem. W każdym pokoju znajduje się łaznieka z kabiną prysznicową. Jest to idealna opcja dla par i wpólnie podóżującyh ...

Szczegóły pokoju

Standard Room

  • Metraż: 16-20m2
  • Maks osób: 2
Single Room
od 161 /noc
od 161 /noc

Wygodne pokoje z balkonem przystosowane dla osób podróżujących w pojedynkę. W każdym pokoju znajduje się łazienka z prysznicem.  Przedstawione zdjęcia ...

Szczegóły pokoju

Single Room

  • Metraż: 13m2
  • Maks osób: 1
Suite
od 394 /noc
od 394 /noc

Przestrzenny apartament z sypialnią z łożem małżeńskim i pokojem gościnnym. W apatemncie znajduje się łazienka z natryskiem. Wszystkie apartamenty ...

Szczegóły pokoju

Suite

  • Metraż: 37m2
  • Maks osób: 2
Economy Room
od 250 /noc
od 250 /noc

Pokój 2-osobowy z balkonem, z dwoma oddzielnymi łóżkami, bez możliwości ich złączenia. W łazience znajduje się kabina prysznicowa. Istnieje ...

Szczegóły pokoju

Economy Room

  • Metraż: 13m2
  • Maks osób: 2
Pokaż wszystkie

ul. Korzeniowskiego 1
78-100 Kołobrzeg, Polska

Zobacz na mapie
Newsletter

Zapisz się do naszego newslettera i bądź na bieżąco z naszymi promocjami i ofertami specjalnymi.

Wybierz najkorzystniejszy pakiet i zrelaksuj się nad morzem.

Polityka prywatności

Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Serwis wykorzystuje pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania, w tym przetwarzania danych dotyczących aktywności użytkownika oraz personalizacji reklam, oraz możliwość zmian ustawień plików cookies, znajdują się w Polityce prywatności.
Klikając ZAAKCEPTUJ WSZYSTKIE, wyrażasz zgodę na korzystanie z technologii takich jak cookies i na przetwarzanie przez Spółdzielnia Sanatoryjno - Wypoczynkowa "Lech" Sanatorium Uzdrowiskowe w Kołobrzegu, Korzeniowskiego 1, 78-100, Kołobrzeg , Twoich danych osobowych zbieranych w Internecie, takich jak adresy IP i identyfikatory plików cookie, w celach analitycznych i marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań, mierzenia ich skuteczności oraz przetwarzania danych użytkownika dla celów analitycznych). Zmiany ustawień plików cookies oraz szczegółowe preferencje dotyczące zgód możesz dokonać w ustawieniach.

Zarządzaj ustawieniami dotyczącymi prywatności
Niezbędne pliki cookies

Pliki cookies niezbędne do działania usług dostępnych na stronie internetowej, umożliwiające przeglądanie ofert lub dokonywanie rezerwacji, wspierające mechanizmy bezpieczeństwa, m.in.: uwierzytelnianie użytkowników i wykrywanie nadużyć. Te pliki są wymagane do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Nie wymagają Twojej zgody.

Analityczne pliki cookies

Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Wyrażając zgodę na te pliki cookies, zgadzasz się na przetwarzanie danych dotyczących Twojej aktywności na stronie w celach analitycznych.

Marketingowe pliki cookies

Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące aktywności użytkownika, produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Zgoda na te pliki cookies oznacza, że Twoje dane mogą być używane do personalizacji reklam oraz analizy skuteczności naszych kampanii reklamowych.

Twoje preferencje nie zostały jeszcze zapisane